Kuidas ma ennast terveks saan mõelda

Blogi

Kommenteeri

Ma usun, et kõik inimesed on kuulnud kunagi klišeed  "mõtle ennast terveks". On ridade viisi soovitusi kuidas tuleks mõelda, andestada jne, et saaksime lahti haigusest kehas. Ometi oleme me jätkuvalt haiged, ikka ja jälle tulevad meid kimbutama erinevad hädad. Kuhu siis koer on maetud?

Mulle meeldib alati tõenduslik materjal, kui millestki räägin ja igasugune umbluu teemal mõtle ennast terveks ja ilusaks, mulle väga korda ei lähe. Jutt peab olema arusaadav ja mõistetav ka minusugusele pragmaatilisele inimesele. Nii ma siis hakkasin tegema tagurpidi käiku vaimsest maailmast keha ja inimeseks olemise maisematele aspektidele tagasi. Sellel teel sattusin raamatu otsa, mille nimi on "Buddha's brain" ja see potsatas mu taevalikest sfääridest otse oma keresse tagasi. 
Lähen siis kohe asja juurde, et teie ka aru saaksite, kuidas asjalood nende vaimsete tervendamispraktikatega tegelikult on.
Kui inimeseloom siia ilma loodi, siis sai ta kaasa suurepärase kingituse aju näol ja kuna inimese aju on natuke keerulisem, kui paljude teiste imetajate oma ja võimaldab tal teha komplitseerituid ja imekeerukaid mõttevingaale, siis hakkas ta ennast pidama looduse krooniks ja kõige selle juures iseendaga hakkama kuidagi enam ei saanud. Haigused, puudus ja sotsiaalsed hädad on teda kimbutamas igapäevaselt.
Kogu mure on selles, et inimene oma suurepärase aju puhul veab endaga kaasas veel üht aju osa mida nimetatakse limbiliseks süsteemiks  ehk reptiilajuks. Nimi peaks juba suure osa ära seletama.
See aju vanim osa on loodusd selle jaoks, et tagada meie eluujäämine keerulistes oludes, kus kaalul on elu või surm aga ka paljunemisel on tal oma roll mängida ja toidu hankimisel.
See iidne ja võimas mehhanism hakkab kohe toimetama, kui sattume stressi olukorda. Vanasti - õige vanasti tähendas stress midagi muud. See võis olla silmitsi seismine eluohtliku veaenlase või kiskjaga, jahil suure pingutusega, et saaki tabada jne. 
Sellistel hetkedel  tulvab verre hulk stressihormoone  nagu adrenaliin, kortisool jne. Koheselt lülitab reptiilaju tagant ära seede ja reproduktiivsed funktsioonid ja nendega koos ka immuunsuse. Lihased on pinges ja keha stardivalmis, meel on ergas ja silm märkab iga liikumist, kõrv kuuleb igat krõpsu ja nüüd oled sa valmis võitlema elu ja surma nimel. Kui sa sured ei ole sulle vaja süüa, seedida ega ammugi mitte paljuneda, kui jääd ellu on selleks hiljem aega küll - esmatähtis kõige pealt.
Tänapäeval ei ründa meid enam kõrval suguharu liikmed ega suured kiskjad, me jääme ellu palju kergema vaevaga. selleks, et süüa saada tuleb ennast lihtsalt püsti ajada ja midagi tegema hakata, kas või prügikastini minna ja seal kellegi poolt ära visatud toitu süüa, kui paremat pähe ei tule.
Stress on saanud teise tähenduse ja on meie igapäevane ja mõnel igatunnine külaline.
Mida see tegelikult tähendab. Meil on alles ka see sama ajuosa, mis meie ellujäämise eest vastutab, kuid maailm on vahepeal palju muutunud. 
Aju töötab ikka täistuuridel edasi aga kiskjat ei tule kuskilt. 
Sõidad autoga, ees muneb mingi uimane tüüp, annad talle signaali, sul on kiire eks, lähed juba päris närvi ja sinu verre voolavad jälle stressihormoonid.......
Ülejäänu võid lugeda eelmisest lõigust juurde.
Ja nii läheb elu tänapäeval tunnist tundi. Loe vahelduseks kokku mitu korda päeva jooksul sa ärritud, vihastad või tunned ennast vähemalt häirituna.
Ühel hetkel keeb pott üle ja seda kõik saab kehale liiga palju. Selle vähese immuunsüsteemi, mis sulle veel alles on jäänud, võtavad endale järgmised antibiootikumid, mida neelad järjekordse haiguse küüsis vaeveldes.
Kuna küsimus on pidevalt ellujäämises, siis sinu aju on ehitatud nii, et ta toimib positiivsetele kogemustele nagu teflon pann aga negatiivseid kogemusi imab nagu käsn endase, kindlustades, et nähtu ja kogetu sulle ilusti meelde jääks, sind piisavalt pikalt painaks ja et sa rohkem sama reha otsa ei astuks. 
On uuritud, et ühe negatiivse kogemuse kustutamiseks ajust on vaja kümmet positiivset kogemust. sa võid järgi proovida mitu meeldivat ja sinule sobivat autojuhti sa kohtad nii, et neid mõttes tänada ka jõuad peale seda uimast tüüpi, kelle peale sa just vihastasid. Vean kihla, et su teekond saab enne otsa, kui kümme täis loed ja negatiivne kogemus jääb....   Päästja võib olla seal samas reptiilajus. Üks selle aju osasid on insula, mis sisaldab ka peegel neuroneid, neil on haruldane omadus anda meile empaatia võime. Tänu nendele neuronitele on meil võime mõista, mida teised võivad tunda, tänu sellele ei ole ajul väga vahet, kas sa said oma emotsiooni kätte ise kogedes või nägid sa kedagi mingit kogemust saamas ja tundsid sel hetkel sama. Aju jaoks oled sa sama asja läbi teinud. 

Siin peitubki võti sinu tervenemisse, positiivsesse enesetundesse ja külgetõmbeseaduse toimimisse.
Visualiseerimisharjutused on tänu sellele aju osale meie abimehed ilusama positiivsema ja tervema elu loomisel. Sinu keha hakkab tõesti uskuma, et kõik on hästi ning isetervenemine võib alata
Kui tahta olla veel edukam ja parem aju kasutaja tuleks õppida ka mediteerima.
Inimesed, kes harjutavad mediteerimist ja visualiseerimist on suutelised ise oma ajupiirkonnad maha rahustama, valvekorea valvest maha võtma ja katla tulelt eemaldama.
Mediteerija aju toimib teisiti, et mitte öelda paremini, ta suudab otsuseid ja nähtud asju kiiremini ja lihtsamalt analüüsida, tema ajus on säilinud võimekus seda teha.
Hiljutiste uuringute põhjal toob mediteerimine kaasa ajukoore paksuse suurenemise hipokampuses, mis juhib õppimist ja mälu ning veel paaris konkreetses ajupiirkonnas, mis tegelevad emotsioonide reguleerimise ja enesele suunatud infotöötlusega. Samuti väheneb ajurakkude maht amügdalas ehk mandelkehas, mis suunab hirmu, ärevuse ja stressi teket. Kõik mõõtetulemused olid vastavuses osalejate endi kirjeldustega nende stressitaseme kohta. See viitab asjaolule, et meditatsioon mitte ainult ei too kaasa muutusi meie ajus, vaid muudab ka meie subjektiivset taju ja enesetunnet. Hiljem tehtud järeluuring näitas, et pärast mediteerima õppimist tekkisid seosed meeleolu ja erutumist juhtivates ajupiirkondades toimunud muutuste ning osalejate kirjelduste vahel nende meeleolus toimunud muutustest ehk siis psühholoogilise heaolu kasvust.
Lühidalt öeldes tähendab see pikk ja tark jutt mediteerimisest seda, et meditatsioon on parim aju treening mida saad enda ja oma tervise heaoluks teha, ühtlasi vähendades stressitaset vähendad ka võimalust haigestuda.
Kui sa nüüd ütled, et ei oska mediteerida siis selleks on hulgaliselt erinevaid gruppe ja õpitubasid ja kui need ka ei sobi siis võid alustuseks alati proovida juhendatud meditatsiooni koos mõne toreda visualiseerimisharjutusega. 
See on samuti tõestatud asi ja töötab järjepideval praktiseerimisel 100%
Lisaks kõigele sellele on meil olemas hulgaliselt holistilise regressiooniterapeute ja muid spetsialiste, kes oskavad sind esimestel sammudel iseendaga sõbraks saamisel aidata. Kõik on ju tegelikult nii lihtne - võta telefon ja helista või kirjuta.

Lisa kommentaar

Email again: